Σάββατο, Μαρτίου 10, 2007

Ε- Ε- Εκδρομή!!!!

Η ώρα είναι 7:30 κι έξω από το μαγαζί μόλις πέρασαν καμιά εικοσαριά λυκόπουλα, από τη λέσχη λίγο πιο πάνω. Κουβαλάνε κούτες, κοντάρια και σακίδια. Εκδρομή!!!


Σ'αυτή τη λέσχη πήγαινα κι εγώ. Από τα 8 μου μέχρι τα 16, αν θυμάμαι καλά.
Με τα προσκόπια πέρασα κάποιες από τις πιο όμορφες στιγμές μου και αναγκαστικά κάποιες από τις πιο δύσκολες.
Ο πρώτος μου έρωτας, ο Νίκος, ήταν πρόσκοπος όταν εγώ ήμουν λυκόπουλο. Τον αγαπούσα, τον λάτρευα (φοβερό αυτό για τόσο μικρή ηλικία!!). Κάθε μέρα, γυρνούσα από το σχολείο, πετούσα την τσάντα μου κι έλεγα στην μητέρα μου "Να πάω να τον δω πέντε λεπτάκια μόνο, μανούλα μου!!!" κι έτρεχα να πάω να τον δω να παίζει πινγκ πονγκ στη λέσχη, να χαμογελάει φιλάρεσκα που είχε την μεγαλύτερη εξέδρα απ' όλους (όλα τα κοριτσάκια έκοβαν φλέβες για τον Νίκο), να μου πει"Γεια σου!" κι εγώ να πάρω τη δόση μου για τις επόμενες 24 ώρες.
Κι έπειτα, σε μια εκδρομή, την τελευταία μου με τους προσκόπους, έδωσα το πρώτο μου φιλί, στα κλεφτά, μέσα σε μια σκηνή (και πήρα μια γεύση για το πως θα εξελιχθεί η ερωτική μου ζωή στο μέλλον, αλλά θα μιλήσουμε άλλη φορά γι'αυτό!)

Σαν λυκόπουλο και μετέπειτα πρόσκοπος και ανιχνευτής έμαθα πολλά, άχρηστα και χρήσιμα, πράγματα. Έμαθα την ισότητα αλλά και την ιεραρχία, τη συνεργασία και την ίντριγκα (μιλάμε για "Λάμψη", ειδικά στους Ανιχνευτές..), πήγα σε πανέμορφα μέρη στην Ελλάδα, ανέβηκα σε βουνά, αποκλείστηκα σε καταφύγια, περπάτησα όλη την Αθήνα, πρωταγωνίστησα σε θεατρικές παραστάσεις, έμαθα να συνυπάρχω με κάθε λογής άνθρωπο κι αυτό δεν ήταν καθόλου εύκολο.

(Τους βλέπω ακόμα.. Έχει έρθει το πούλμαν να τους πάρει. Ζηλεύω τόσο πολύ, που δεν το πιστέυω!!)

Επανέρχομαι! Πραγματικά πιστεύω ότι όσοι έχουν υπάρξει πρόσκοποι είναι πολύ τυχεροί άνθρωποι! Κυρίως για τα παιδιά των μεγάλων πόλεων, που δεν έχουν και πολλές δυνατότητες να έρθουν σε επαφή με τη φύση, είναι μεγάλο δώρο.

Στην ηλικία των 10 όλοι μας ξέραμε να στήνουμε σκηνή, να ανάβουμε φωτιά και να μαγειρεύουμε (καλά! τα βασικά, μην φανταστείτε!), να φυλάμε σκοπιά μέσα στη μαύρη νύχτα, να μην φοβόμαστε τα ζουζούνια, να κάνουμε κόμπους (τι; δεν είναι χρήσιμη η καντηλίτσα ;;), να σκαρφαλώνουμε σε κάθε ραχούλα και βουνοπλαγιά για να κάνουμε κωλοσκί (σακούλα σκουπιδιών κι έφυγες κάτω τη χιονισμένη πλαγιά), να μην φρικάρουμε όταν είμαστε κουρασμένοι και βρεγμένοι μέχρι το κόκκαλο γιατί έβαλε νερά η σκηνή μας, να είμαστε μακριά από τη μαμά μας και να μην μας πειράζει καθόλου...
Για να μην μιλήσω για τον ατέλειωτο χαβαλέ που γινόταν και που νόμιζες ότι θα πάθεις επιληψία από τα γέλια!!!

Σχολείο μεγάλο, αυτό είναι για μένα ο προσκοπισμός. Δεν υπήρχε κάποια ιδεολογία (όπως λανθασμένα πολλοί φαντάζονται) την οποία υπηρετούσαμε. Πολλοί διατείνονται ότι είναι σαν στρατός. Το να μαθαίνεις όμως να μιλάς όταν σου δίνουν το λόγο, να καταλαβαίνεις ότι και οι άλλοι έχουν δικαίωμα να μιλήσουν και ότι η κάθε απόφαση βγαίνει συλλογικά, να κατανοείς την αξία της συνεργασίας και της βοήθειας, την ισότητα των δύο φύλων, το σεβασμό προς το περιβάλλον (υπάρχουν ενήλικες που αγνοούν αυτές τις έννοιες!!!) και να τα κάνεις όλα αυτά πράξη στην καθημερινή σου ζωή, δεν νομίζω ότι παραπέμπει στην παράνοια των Ενόπλων δυνάμεων.

Πριν από κανένα χρόνο, πήγα σε μια συνάντηση με παλιούς συν-προσκόπους. Ήταν πολύ συγκινητικό. Με αυτά τα παιδιά είχαμε μεγαλώσει μαζί, γειτονόπουλα πολλά από αυτά, συμμαθητές στο σχολείο, αλλά αυτό που μας ένωνε ήταν οι κοινές εμπειρίες, πολλές φορές κακουχίες, που είχαμε ζήσει. Ήταν οι ατέλειωτες συζητήσεις γύρω από τη φωτιά, οι ερωτικές εξομολογήσεις (δύσκολα τα χρόνια της εφηβείας), οι παρεξηγήσεις, οι πεζοπορίες, οι πλάκες, οι καβγάδες, τα ατυχήματα.
Πολλοί από αυτούς ασχολούνται ακόμα, ως αρχηγοί τμημάτων στη λέσχη.
Μακάρι να μπορούσα κι εγώ να το κάνω, αλλά θέλει πολύ από τον χρόνο μου και πέφτει και 40 χμ. μακριά από το σπίτι μου!!!
Όμορφα χρόνια!!!

buzz it!

42 σχόλια:

an205 είπε...

Πρωινή - πρωινή...
Από τους προσκόπους σου έμεινε αυτό;
Εγώ η μόνη επαφή που είχα
μ'όλα αυτά (παιδί της νησιωτικής επαρχίας) ήταν "οι μικροί εξερευνητές" από τα τεύχη του
Μίκυ Μάους, όπου τα 3 ανηψάκια του Ντόναλτ είχαν όλες τις απαντήσεις σ'ένα τόσο δα βιβλιαράκι, πόσο θα 'θελα να είχα ένα τέτοιο βιβλιαράκι α! και την τσάντα του Σπορτ-Μπίλλυ....

Blogaki είπε...

Καλημέρα!!
Έχω βάρδια 7-3 γι'αυτό είμαι ξύπνια!!
Τους διάβαζα κι εγώ τους μικρούς εξευρενητές, είχαν κάτι τέλεια σκουφιά με μια φούντα στην άκρη!! :)

GouRouni είπε...

Καλό κουράγιο στην δουλειά Σάββατο πρωί....

Δεν είχα συμμετοχή μάλλον γιατί έχω καταγωγή από Καλάβρυτα.. και είχα φύση... βουνό.. χιόνι.. κλπ σε πολύ κοντινή απόσταση... για μεγάλα χρονικά διαστήματα.. (αν και μάλλον περισσότερη προσοχή στις τουρίστριες έδινα χεχε)

Σε ώθησα και εσένα σε κείμενο που περιέχει και σκιτσάκια;

:p

Χμ.. να υποθέσω ότι σε ονομάζουν Τζίνα; .. απλά περιέργεια :)

GouRouni είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
GouRouni είπε...

.. ή Μαρίνα;... όχι δεν κάνω άλλο guess :P

Blogaki είπε...

Καλημέρα και σε σένα καλό μου γουρουνάκι!!Κι εσύ πρωινός πρωινός!

Όχι δεν με λένε Τζίνα (και πραγματικά αναρωτιέμαι πως σου ήρθε αυτό το όνομα!!!Καθόλου δεν μ'αρέσει!!) Στο Μαρία είσαι πιο κοντά!
Μαρίνα με λένε, χαίρω πολύ!!!
Εσένα; :)

Blogaki είπε...

Ααααα!! Που το βρήκες;;; Κάτι κάνεις εσύ παλιοχακερά!!! :p

GouRouni είπε...

Χαχαχα... κοιτα

τα στατιστικά σου είναι..

http://extremetracking.com/open?login=matzina

οπότε για να επιλέξεις login matzina... κάτι σχέση έχει με το ma- και το τζίνα..

Μεγάλη πιθανότητα είχε το τζίνα λοιπόν και το Μα.. σαν αρχικό.. ε το Μαρία και το Μαρίνα μου ήρθε

Γενικά έχω παράξενο τρόπο σκέψης..

Blogaki είπε...

Αχά!! Ναι...Ματζίνα με φωνάζουν οι φίλες μου.
Όσο για τα στατιστικά μου...πεσμένα πράγματα, μην το συζητάς..! :)
Εσένα πως σε λένε είπαμε;;Παρουσιάσου μικρό γουρούνι!:p

GouRouni είπε...

Γρηγόρη.... αλλά οι φίλες μου... πάλι γουρούνι με φωνάζουν :p

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα καλό μου bloggaki. Πολύ όμορφη η πρωϊνή σου ιστορία. Μου θύμησες τις ατέλειωτες τετράωρες σκοπιές που πέρασα σαν φανταράκι στο φυλάκιο - ραντάρ στη Σάμο. Εκείνες ακριβώς τις ώρες, 12-4 το πρωι, μόνος ξύπνιος πάνω στο βουνό και μέσα στην ερημιά, με μόνη συντροφιά τα αστέρια και τα καψουροζεϊμπέκικα του Σφακιανάκη και του Ρέμου, ένοιωθα κα εγώ μια ακατανίκητη επιθυμία να βγάλω τα σώψυχα μου και να γράψω σε μια κόλλα χαρτί.

Κι αν δεν κατάλαβες ακόμη ποιος είμαι, ένα σχόλιο σχετικά με την χθεσινή μας επαφή. Να πάρεις να δεις οπωσδήποτε το Έχθρος προ των πυλών". (Θα σου έλεγα και το "Οταν ο Χάρυ γνώρισε την Σάλυ" δεν ξέρω όμως αν θα το βρεις στα DVDάδικα γιατί είναι πιο παλιά ταινία, οπότε μάλλον θα πρέπει να περιμένεις μέχρι να την ξαναπαίξει η ΤV). Πιο συγκεκριμένα, θέλω να δεις την ερωτική σκηνή μέσα στα καταφύγια και να μου πεις αν συμφωνείς ότι είναι από τις πιο δυνατές και πιο συγκλονιστικές ερωτικές σκηνές που έχουν γυριστεί στην ιστορία του σινεμά, χωρίς όπως σου είπα να δείχνει ούτε ίχνος γυμνού ανθρώπινου κορμιού (σ' αυτό στηρίζεται άλλωστε το μεγαλείο της). Καλημέρα!!!

GouRouni είπε...

Α ναι.. βοηθάει και το PET σου λίγο...που λέει adopted by Marina.. εδώ που τα λέμε... Επειδή τα comments.. στα έκανα chat σήμερα.. σκαω :P

Ανώνυμος είπε...

Άλα, τα προσκοπάκια!

:-)

Blogaki είπε...

@gourouni
Λοιπόν, θα κρατήσω το γουρούνι! Για να το λένε οι φίλες σου, κάτι θα ξέρουν παραπάνω!!;)
Αφού ασχολείσαι και με το pet, δώσ'του καμία φραουλίτσα γιατί το'χω ψοφήσει στη δίαιτα!
Και σχόλια κάνε όσα θες, βαριέμαι απίστευτα εδώ πέρα!!
@αστροϊστορικός
Καλημέρα κύριε Καθηγητά!
Εμείς στα προσκοπάκια, σπάνια νιώθαμε τη μοναξιά της σκοπιάς, ευτυχώς δηλαδή γιατί αλλιώς δεν θα πήγαινα!!
Θα ψάξω να την δω την ταινία που λες και θα επανέλθω!Την καλημέρα μου και πάλι!
@Πάνος
Καλημέρα κύριε Πάνο μας!!
Είδατε σκληραγωγημένο το blogaki;; Αμ πως;; ;-)

snikolas είπε...

Έκανα λυκόπουλο! Η ώρα να παραιτηθώ ήρθε όταν με κάνανε ομαδάρχη σε μια ομάδα που είχε μόνο γυναίκες! Άσπρο έλεγα εγώ, μαύρο εκείνες. Μαύρο έλεγα εγώ άσπρο έλεγαν εκείνες! Δεν έβγαινε συνεννόηση με τίποτα. Αποχώρισα πριν κάνω τον φόνο. :) Πέρα από μια εκδρομή, δεν έχω να θυμάμαι τίποτα αξιόλογο. Ίσως να φταίει που δεν γούσταρα το πρωινό ξύπνημα τις Κυριακές. ;)

GouRouni είπε...

..και εγώ αυτό κρατάω.. Δεν έχει δουλειά Σάββατο πρωί ε;..αλλά τουλάχιστον μπορείς να έχεις ελεύθερα νετ... (όσο σε αφήνει ο παλιόadmin :P)

Blogaki είπε...

Α! Εδώ κάνω ό,τι θέλω (δεν είναι η κανονική μου δουλειά) και καθότι internet cafe, έχω πρόσβαση παντού!!:)
Καλή φάση, αλλά έχουν αρχίσει να μαζεύονται τα πιτσιρίκια και πάλι θα'χω πονοκέφαλο από τις τσιρίδες τους σε λίγο!!

GouRouni είπε...

κουράγιο με τα μικρά :)

Blogaki είπε...

@gourouni
Μερσί!:)

GouRouni είπε...

α ζεις... νόμισα ότι σε είχαν απαγάγει τα μικρά και σε είχαν δέσει με τα καλώδια της οθόνης και του keyboard..

Πως τους ξεφεύγεις;;;;;

:P

Blogaki είπε...

Χεχεχε!!!Είμαι αίλουρος εγώ!! :p

Η αλήθεια είναι ότι με δυσκολία τα βγάζω πέρα εδώ μέσα!!Ειδικά αν χρειαστεί να τα βάλω σε τάξη, πέφτει πολύ γέλιο, σημασία δεν μου δίνουν!
Είναι και πολλά πανάθεμά τα αλλά ευτυχώς ασχολούνται πιο πολύ με τα τέρατα που κυνηγάνε και με το να βρίζονται μεταξύ τους, παρά με μένα!

Ευτυχώς σχολάω σε 3,5 ωρίτσες!:)

GouRouni είπε...

Δεν έχουν ακόμα ανακαλύψει το παιχνίδι Blogaki 3 ( πως λέμε doom 3... δεν έχω βασικά ιδέα από games σε υπολογιστή...) αλλά δεν θα ήταν άσχημο concept :P

Blogaki είπε...

Πίστεψέ με, τα παιδάκια εδώ μέσα δεν θέλουν να παίξουν μαζί μου..Μάλλον θα φταίει το φονικό βλέμα που έχω όταν ουρλιάζουν!!
(Δε μου λες;Gmail έχεις να κάνουμε chat γιατί τα ξεσκίσαμε τα σχόλια;; :) )

GouRouni είπε...

Nai.. Eimai.Gourouni@gmail.com

Αν θέλεις εξαφάνισε τα προηγούμενα comments..για να μην τους ζαλίζουμε όλους χεχε...

Blogaki είπε...

Μπα δεν πειράζει! Ασ'τους να νομίζουν ότι γίνεται ντόρος στο μπλόγκι μου!!!
Άντε μπες στο gmail!!

Γκρινιάρης είπε...

Χαχα!
Είπα κι εγώ, 25 comments πρωινιάτικα; Τι στο καλό!

Εγώ μεγάλη εμπειρία από αυτά δεν έχω, ήμουν στα Λυκόπουλα για ένα (άντε δύο) φεγγάρια, αλλά δε θυμάμαι και πολλά. Σε μια άλλη ζωή ίσως...

Θέλω κι εγώ gmail chat!!! Δε θέλω να διαβάααασωωωωωωωωωωωω!

Blogaki είπε...

Καλημερούδια μπλε μου φίλε!!
Μας έπιασε η πάρλα πρωί πρωί!!
Να κάτσεις να διαβάσεις,να περάσεις τα μαθήματα να γυρίσεις στην Ελλάδα!!
Αλλά να θες gmail να μου πεις να σου στείλω πρόσκληση να μιλάμε!! :)
Φιλιά πολλά!!!

Panos είπε...

nice story!

Ανώνυμος είπε...

Καλημέρα!

Λυκόπουλο δεν πρόλαβα να κάνω, δυστυχώς, έκατσα τα χρονάκια μου στην ομάδα όμως, και διαβάζοντας τις αναμνήμεις μου το χαμόγελο μου έφτασε ως τα αυτιά...

Σε ευχαριστώ. :-)

Blogaki είπε...

@snikolas
Καλά βρε Νικόλα μου κι εσύ!! Δεν ήθελες να είσαι περιτριγυρισμένος από γυναίκες;;;Πάντως κι εμένα με πέθαινε το πρωινό ξύπνημα!!! :)
@panos
Thanx!! :)Χαίρομαι που σου άρεσε!
@stavrosg
Συνάδελφε!! Αυτές είναι αναμνήσεις είναι πραγματικά μοναδικές!! Και τι δεν θα'δινα να μπορούσα να τις ξαναζήσω αυτές τις μέρες!! :)
Χαιρετώ σε!!

zouri1 είπε...

ημουν και γω λυκοπουλο και μετα προσκοπς,και μαλιστα με πολλα πτυχια.Τα εχω κρατημενα.

bicoutti είπε...

Καλημέρα! Εγώ ήμουν στο ΣΕΟ Σώμα Ελληνίδων Οδηγών μικτό όμως στα δικά μου χρόνια! Ξεκίνησα Οδηγός και κατέληξα αρχηγός στα Πουλιά (πιτσιρίκια 6-10 ετών). Απίστευτο γέλιο, δημιουργικότητα, φαντασία τα πιτσιρίκια!
Μου έκαναν τρελά χουνέρια. Σε ένα νυχτερινό παιχνίδι στην Πάρνηθα τους μάθαινα μεσα στο δάσος, πήκτρα σκοτάδι τα σήματα Μορς και θεώρησαν σωστό να στείλουν ΣΟΣ στο ραντάρ να δουν αν θα πιάσει! Κατέβηκαν σούμπιτοι οι φαντάροι με τα τζιπ να μας σώσουν! χαχα!
Είδες τι καλά που τους τα μάθαινα???
Μάκια

Blogaki είπε...

@zouri
Από μικρός φαινόσουν ότι θα πας πολύ μπροστά!!!
@bicoutti
Γεια σου ρε μπικουτί με τα ωραία σου!!
Πάλι καλά που δεν προκάλεσαν διπλωματικό επεισόδιο τα πουλάκια σου!! :)

jul είπε...

Εγω γιατι ποτέ δεν πήγα???
Γιατι οι γονεις μου με είχαν ασφυχτηκά υπερπροστατευμένη μέσα στο σπίτι...μην τυχόν και ξεμυτίσω.....:(

Blogaki είπε...

Δεν πειράζει! Τώρα ξέρεις και τα δικά σου τα πιτσιρίκια θα τα στείλεις!!! :)

An-Lu είπε...

Κι εσύ στο κλαμπ αγαπητή;;;;
Αχχχχ.....
;-)

bbchris είπε...

Εγώ που δεν ήμουν στους προσκόπους αλλά ήμουν στην ομάδα μπάσκετ θα με πάρεις μαζί στην εκδρομή;

Blogaki είπε...

@an-lu
...τα μεγάλα πνεύματα!! χιχι!! :)
@chris
Όταν θα μάθεις να στήνεις σκηνή σε 10 λεπτά (μαζί με το χαντάκι), να κάνεις ψαλιδιά και καντηλίτσα καθώς και να τραγουδάς όλα τα (πραγματικά για κλάματα..!) τραγουδάκια των προσκόπων, τότε θα το σκεφτώ!! :)

Mogwai είπε...

Ελα ρε Λυκόπουλο! Πως τα κάνετε όλα αυτά στον εαυτό σας βρε παιδακι μου ποτε δε καταλαβα..... Εγώ και φωτογραφίες που βλέπω κουράζομαι!

Blogaki είπε...

@mogwai
Μούχλααααα!!!! :p

bbchris είπε...

Σκηνή στήνω σε 10 λεπτά και το βράδυ [έχω καλό φακό]. Δεν βρέχομαι γιατί έχω τον καταπληκτικό μουσαμά που αγόρασα στο παρατσακ στην Αγία Άννα πριν πιάσει καταρακτώδη βροχή... Έναν ύπνο μούρλια έκανα τότε θυμάμαι...
Αντί για προσκοπικά τραγουδάκια να σου τραγουδήσω Σιδηρόπουλο που είναι πιο βατός? :-)))))))))))

Blogaki είπε...

Εντάξει, μ'έπεισες! Ένας μουσικός χρειάζεται πάντα για μια πετυχημένη εκδρομή!!:)